James Juyce | komentáre

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 08. 12. 09 - 22:01 ad podakovanie | James Juyce

uz predtym ma na tomto podakovani pobavila formulacia "v mene vsetkych uzivatelov membrany", najprv som mal problem s jej legitimitou, ale na druhej strane som ocenil, ze sa niekto podujal vykonavat nevdacnu ulohu hovorkyne

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 08. 12. 09 - 21:25 ad poviedka | James Juyce

mne neprekazalo, ze tam nebola dajaka psychologizacia, takyto sposob rozpovedania pribehu je legitimny a ak su udalosti v nom zachytene dostatocne posobive a je to dobre napisane, tak v poriadku, prekazalo mi vsak, ze to rozpravanie je disproporcne - polovicu poviedky vysvetlujes, co je ten typek zac, co robi, ako uvazuje, potom je strucny opis vaznenia (podla mna tu malo byt tazisko textu - posobive zachytenie fyziologickej/fyziognomickej premeny v dosledku nedostatku potravy) a bleskovy zaver, prehryznutie lana je bud parodia alebo strata zdraveho rozumu, tiez tato naivna veta ma rozhodila: "Aj by som jej ich poslal, keby som sa jej tak strašne nebál.", privital by som aj hlbsiu analyzu toho prevratenia - situacie, ked je na vystavovanych fotografiach zachyteny fotograf, cize suhlasim s jakubom - potencial nesmierny, spracovanie nedotiahnute

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 08. 12. 09 - 18:19 ad Wu-wej | James Juyce

s tym stefanom hribom si ma celkom rozosmial, ak tu podobnost vidis v samom fakte pytania sa, tak je to dost povrchne

a ake je to po mojom urychlene filozofovanie? alebo z toho nie je citit ironia?

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 07. 12. 09 - 23:01 ad Katar | James Juyce

chybaju ti tam dajake pismenka (podĺž, neprjíma), dost nezvycajna poloha pre teba tato basen, hoci by mi prave tato poetika mohla byt blizka, tak mi tu prekaza dost prvoplanova expresivnost a vlastne aj explicitnost v zavere (Sám proti sebe, v boji), zaverecny experiment so zatvorkou celkom zaujal a aj tento vers je vydareny "on neprjíma potravu, len ráňa kusy jabĺk"

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 07. 12. 09 - 16:26 ad Autorské čítanie v Trnave (4. 12. 2009) | James Juyce

pravdepodobne si precital, co o jeho basnach hovorim ja (s dodatkom, ze on z tohto vychodiska vie vytazit aj dost dobry text), o ondrejickovi ako o basnikovi sa da hovorit len v uvodzovkach

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 07. 12. 09 - 11:09 ad Autorské čítanie v Trnave (4. 12. 2009) | James Juyce

"akoby písali pre svoj úzky klubový okruh" - toto sa da vztiahnut na viacerych odtialto, vratane mna

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 06. 12. 09 - 13:38 ad Rozširovanie autorskej základne | James Juyce

hej, ale mena z pochopitelnych dovodov uvadzat nebudem

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 06. 12. 09 - 13:29 ad Autorské čítanie v Trnave (4. 12. 2009) | James Juyce

tak co, aky bol ten habaj? a ti trnavcania stali za nieco?

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 06. 12. 09 - 00:10 ad Romboid č. 8/2009 | James Juyce

oficialna do takej miery, do akej moze byt oficialny moj vymysel

Obrázok používateľa James Juyce
So, 05. 12. 09 - 00:54 ad extrémy | James Juyce

hej, ta priamociarost a heslovitost je typicky psychohygienicka

Obrázok používateľa James Juyce
So, 05. 12. 09 - 00:38 ad Dnes nie je 19. storočie | James Juyce

pokojne ryp, mam to rad, ale v podstate mas pravdu, ale da sa na to nahliadat z tvoch stran - bud je problem na mojej strane, alebo na strane (ne)kvality textov

Obrázok používateľa James Juyce
Pi, 04. 12. 09 - 21:40 ad Dnes nie je 19. storočie | James Juyce

v suvislosti s nazvom sa da ten text chapat samozrejme ako parodia, resp. zuctovanie, prve dva, resp. mozno aj tri verse z 19. storocia a posledny vers ako rozchod s touto tradiciou (trochu tomu rozumiem ako reakcii na moju kritiku k jednemu tvojmu textu), problem je vsak v tom, ze uvedena hra - schema je taka jednoducha, banalna a priehladna, ze neposkytuje ziadny vyraznejsi zazitok

Obrázok používateľa James Juyce
Št, 03. 12. 09 - 00:04 ad Voľba | James Juyce

relativne slusny text, ktory ma vsak podla mna niekolko slabych miest: to "z vosku" uz je dost dopovedajuce a taha cely obraz smerom ku gycu, stvrty vers sice celu vec posuva dopredu, ale ja by som ho mozno vyclenil ako samostatny, v takomto stvarneni nevynikne jeho udernost, posledny vers, od ktoreho sa zvacsa ocakava intenzita, je v porovnani s predchadzajucimi dost neduzivy/konstatacny, nefunkce sa mi zdaju aj experimenty s pomlckami

Obrázok používateľa James Juyce
St, 02. 12. 09 - 23:47 ad v tomto meste sme v relatívne pravidelnom styku | James Juyce

ta tiaz je taka dopovedana a explicitna, ze az hroza,  za tu cast kurzivou by som aj zahlasoval, taka je prepracovana

Obrázok používateľa James Juyce
St, 02. 12. 09 - 22:16 ad Postmoderna osirela, zomrel Milorad Pavić - Ján Gregor | James Juyce

alebo okolo toho joycea, ale rozumiem tomu odporu, v niektorych pripadoch je vsak uzitocne ho prekonat, pretoze kvalita tych autorov/diel nemusi mat nic spolocne so spektaklom, ktory sa okolo toho vytvori

Obrázok používateľa James Juyce
St, 02. 12. 09 - 12:37 ad Postmoderna osirela, zomrel Milorad Pavić - Ján Gregor | James Juyce

chazarsky slovnik je dost kultova zalezitost, mam doma ceske vydanie, v ktorom su stranky jednotlivych kapitol (nazvanych cervena kniha, zlta kniha atd.) vytlacene v prislusnej farbe

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 30. 11. 09 - 22:28 ad manifest jebetonu | James Juyce

samoucelne, mechanicke, amaterske a naivne

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 30. 11. 09 - 22:19 ad najživšie mŕtve rameno | James Juyce

dost jednoducho zahmlene - najma pouzitim abstraktnych pojmov (obsah, podoba, pokoj), v druhom versi sa mi tam stale pletu slova ako aniz, anal, analyza atd., zaver vydareny, aj ta cast okolo liahnutia a lienenia sa mi paci, verse "vidíš / len do probližnej podoby" sa mi v tejto inak zovretej basni zdaju skoro az verbalizujuce, usilie o evokaciu tekutosti a intimity je vsak sympaticke

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 30. 11. 09 - 00:10 ad manifest jebetonu | James Juyce

ja si myslim, ze obsirnost a roznorodost obsahu nie su jedinymi faktormi, ktore legitimizuju dlzku textu, pre mna nie je vzdy dolezite "co sa hovori", ale aj "ako sa to hovori" (jazyk, formalne strategie atd.)

 

edit: umelecky text nie je encyklopedia

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 29. 11. 09 - 21:38 ad manifest jebetonu | James Juyce

neviem si predstavit, co znamena toto tvrdenie: "text nepomerne dlhy k obsahu", pri kritizovani dlzky by malo byt podrobnejsie zdovodnenie, kritizovat dlzku ako taku je podla mna nezmysel

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 29. 11. 09 - 15:53 ad manifest jebetonu | James Juyce

vzdy sa bavim, ked niekto kritizuje dlzku textu

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 29. 11. 09 - 00:30 ad Karma fajčiarov | James Juyce

bizarre, v zavere sice s presahom, ale v jadre prvoplanovy

Obrázok používateľa James Juyce
So, 28. 11. 09 - 00:37 ad spájanie | James Juyce

toto je takmer necitatelne, cudne narabanie s versovym clenenim (tie odseky su asi sposobene zlou pracou s "vkladacim systemom"), stylisticke podivnosti (moja obsesia návratom, posolstvo fotiek v galérií), nekonzistentne narabanie s ciarkami, z hladiska obsahu pre mna naopak blabol

Obrázok používateľa James Juyce
So, 28. 11. 09 - 00:29 ad Ako oblaky | James Juyce

akoby tu islo o vyjadrenie prudkych zmien nalad, prve dva odseky reprezentuju zaciatocnicky romanticky gyc (najma tie dve zdrobneniny za sebou ma odrovnali a samozrejme luka, lupene, tanec, dlhe saty), treti odsek pokracuje v nadhodenej poetickej patetickej linii z 19. storocia (uz len rymy chybaju), ale s opacnym nabojom, velky krok dozadu tento text, pateticke, gycove

Obrázok používateľa James Juyce
Št, 26. 11. 09 - 21:38 ad Protiúder | James Juyce

hnevat sa? a na teba, starec? praveze "Produkt specializovanej mysle" znie dost dobre mojim usiam

Obrázok používateľa James Juyce
Št, 26. 11. 09 - 12:04 ad Autorské čítanie v Trnave (4. 12. 2009) | James Juyce

mimochodom, peter volek je pero le kvet, zda sa, ze bude mat dvojdnovu sichtu

Obrázok používateľa James Juyce
Št, 26. 11. 09 - 00:33 ad BEZ ZAKLOPANIA #2 - 18.12. - BA | James Juyce

jasne, hovorilo zo mna najma znechutenie z tych dvoch strasiakov, ktori citali preklady na tohtorocnej ars poetice

Obrázok používateľa James Juyce
St, 25. 11. 09 - 19:54 ad zlo/m zo série ∞ | James Juyce

je to koncepcia presne v tom zmysle, ako som o nej hovoril - teda spociva vo vybere ludi, nemam pocit, ze sme si ta zle vybrali, skor by sa dalo povedat, ze ta nasa "koncepcia", ktora sa prejavujem vyberom ludi, je ovela sirsia a "tolerantnejsia" ako si predstavujes, to vsak neznamena, ze zo vsetkych diel prijatych uzivatelov/uzivateliek som nadseny (v konecnom dosledku, casto nie som nadseny ani z vlastnych textov), preto aj negativna kritika

Obrázok používateľa James Juyce
St, 25. 11. 09 - 19:42 ad kritika na moje pokusy o poéziu časť 3. - Recenzia: Daniel Hevier | James Juyce

tuto cast bolo treba zacitovat:

 

učím sa, aby moja sloboda nebola iba zamaskovaným egoizmom a narcisizmom a márnomyseľnosťou a samoľúbosťou

 

ta pseudorecenzia nie je nicim inym len dokazom, ze sa to hevier este nenaucil, z tych mravoucnych, stylizovanych a prazdnych reciciek mi je na zvracanie


Obrázok používateľa James Juyce
St, 25. 11. 09 - 00:27 ad Sklad | James Juyce

pre mna pomerne zaujimave (a to nielen pre homosexualnu vsuvku), paci sa mi uhranciva fascinacia skladom a jeho tajomstvom a tiez zvolena forma rozpravaca, mozno ma trochu sklamal zaver, okrem toho tam mas zopar stylistickych kostrbatosti (Príšerne chladom vreštiace železné konštrukcie poprekladané debnami s neurčitým obsahom. Čímsi pulzujúcim, čo celý sklad neodškriepiteľne vyžaruje, by celá situácia dostala komorný spád. Nákresy rozvežané po tvojej chladničke: debny zvnútra.), to cislovanie je tiez skor cudne ako funkcne

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 24. 11. 09 - 23:37 ad zlo/m zo série ∞ | James Juyce

ved prave, ze je to komunita ludi a ta svojou tvorbou/kritikou vytvara tento priestor, to, co je membrana (a jej koncepcia) by malo byt zjavne po kliknuti na polozku "Autori a autorky", inym problem je, ze istu cast poetickeho smerovania (mozme ju nazvat aj experimentom) reprezentuju hlasni/vyrazni/aktivni uzivatelia/uzivatelky, cim mozu (nezamerne) vytvarat dojem, ze sa tu riesi dajaky skupinovy program a tym (nechtiac) odradzat ostatnych (zda sa mi, ze to moze byt pripad richarda miskeho, posledneho atd.)

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 24. 11. 09 - 23:25 ad zlo/m zo série ∞ | James Juyce

hej? a na to si ako prisiel? a co/kto je to vlastne membrana?

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 24. 11. 09 - 23:01 ad zlo/m zo série ∞ | James Juyce

membrana je postavena na dajakej koncepcii?

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 24. 11. 09 - 20:03 ad .niekedy tam stál dom | James Juyce

prve dve tretiny textu, ktore popisuju toho muza, su hrbou kliseovitych a ocakavatelnych negativistickych faktorov, ktore su spate s kazdou takouto postavickou, zvysna cast so zenou je totalne nepresvedciva, telegraficka a povrchna

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 24. 11. 09 - 19:31 ad Horalfest: Texty súťažných príspevkov ukradli | James Juyce

len malo mi zalezi na tom, ci niekto vydal zbierku alebo nie, ale ten komentar na martinuse od Vierky je skutocne vtipny

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 24. 11. 09 - 19:28 ad oslávenci | James Juyce

ak tamto hore nema ziadnu spolocnu crtu s haiku, tak zozerem membranu

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 24. 11. 09 - 16:06 ad oslávenci | James Juyce

nejde o zovseobecnenie, ale o zjednodusenie, samozrejme, ze to je iba cast teorie haiku, preto som napisal "trochu pripomina", samozrejme, ze to s haiku nemusi nic mat, je prirodzene, ze v tej zaplave trojversovych textov, ktore o sebe tvrdia, ze su haiku a niektore znaky tejto formy aj obsahuju, mi ihned napadne takato asociacia