Spevavce
schyľujúce sa k ultimatívnemu protiúderu
(ostro vystupujúca zrohovatená časť vtáčej hlavy
mechanizmus organických ostrí / v protichodnom pohybe)
Vezmi také dve polgule
aby každá z nich bola o polovicu menšia
ako tá druhá
Vezmi také dve
a tvárami prudko ich / o seba
(Rezko ich jednu o druhú
kým sa na dolnom svalovom okraji ústneho otvoru
nezdeje paradigmatický posun)
nepaci sa mi to James - necim z toho - je to Produkt specializovanej mysle
nehnevaj sa stary
hnevat sa? a na teba, starec? praveze "Produkt specializovanej mysle" znie dost dobre mojim usiam
tak mozes byt v podstate spokojny, zrejme to cele vyplnilo svoj ucel, pre mna to prilis osobnu hodnotu nemalo, ale "produkt specializovanej mysle" na to celkom sedi, konieckoncov preco sa obmedzovat na paci / nepaci :)
to je hadanka? :D
nejak mi tu nerezu nasobne privlastky, ktore pre mna nerozvijaju a nepridavaju hodnotu, prva cast je brutalne presponovana (nestacila by miesto ostro vystupujucej zrohovatenej casti vtacej hlavy proste vtacia hlava?)
a ultimativny je parafraza nejakej uputavky na akcny film? protiuder v sebe obsahuje uz dost velku davku udernosti, takto to je bombasticke
skrytu filmovost nachadzam aj (uz) v motive utociaceho vtactva (Hitchcock)
v strednej casti sa stretava formalny (vyraz taky, ze sa casto pouziva v matematickom slangu) a nastrbeny (prehodeny slovosled) jazyk
geometricka interpretacia, gule nulovej velkosti, je vsak trivialna — dalsia vec, ktorej tu nemozem prist na chut
a nasadeniu abstraktneho myslienkoveho javu na konkretnu anatomicku jednotku (dokonca usta) tiez, mozno nie vo vseobecnosti, ale v tomto pripade je potencionalny efekt inhibovany tym, ze mi to zas evokuje cast nejakeho popularnejsieho filmu, alebo pesnicky (alebo je to proste fadna metafora)
vdaka za reakciu, s tymi nasobnymi privlastkami by som nesuhlasil - ich ulohou je velmi detailne a exaktne opisat istu vec
prekvapilo ma to, keď som si to tak nejak porovnal s tými predchádzajúcimi. Nazval by som to moderným nadrealistickým počinom :) najmä tá časť so spevavcami mi pripomínala Fabryho
!!!
nadinterpretacia c. 1: [tzv. okamzity vnem] - samozrejme, hlasivky a spev, v prvom rade mi napadlo, ze hlasivky nekonaju protichodny pohyb a chcela som si trosku zadrapit
nadinterpretacia c. 2: [tzv. prespekulacia] lyricky subjekt ma pocit, ze ho zahrna mnozstvo poetiky sta sladky spev vtaci - toto je protiuder
nadinterpretacia c. 3: obraz vyroby leptanej vyzdoby v sklarnach v lednickom rovnom - napol manualne pristroje podobajuce sa na vtaciky vydobavajuce vzory - nasledne na to, rozbijanie minimalne dvoch poharov o seba, nasledne na to, vykrik
k nadinterpretacii c. 2: a ja som si myslel, ze aku sladku basnicku som napisal
druha strofa je ozaj lubezna
a kazdou dalsou mnozstvo cukru narasta
matka zem
nechci povedat ze...
jedine nadinterpretacia c. 4 - bozk
normalne sa to teraz bojim po sebe citat
ale tak co chces - spevavce, polgulovite one, udierajuce do seba, paradigmaticky posun, nieco o polovickach - proste milostna lyrika vyhravajuca vsetky sutaze
no prave, kedy je uzavierka toho fabryho?
mna sa nepytaj, ja si pestujem averziu voci takym
voci takym fabrym
farbis?
strielal niekto?
tak tymto si prekvapil, imaginarny klobuk dole
Poslať nový komentár