Komentáre

Obrázok používateľa dazda
Ut, 27. 10. 09 - 00:36 ad Protiúder | dazda

tak tymto si prekvapil, imaginarny klobuk dole

Obrázok používateľa dazda
Ut, 27. 10. 09 - 00:15 ad Protiúder | dazda

mna sa nepytaj, ja si pestujem averziu voci takym

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 27. 10. 09 - 00:13 ad Protiúder | James Juyce

no prave, kedy je uzavierka toho fabryho?

Obrázok používateľa dazda
Ut, 27. 10. 09 - 00:10 ad Protiúder | dazda

ale tak co chces - spevavce, polgulovite one, udierajuce do seba, paradigmaticky posun, nieco o polovickach - proste milostna lyrika vyhravajuca vsetky sutaze

Obrázok používateľa James Juyce
Ut, 27. 10. 09 - 00:04 ad Protiúder | James Juyce

normalne sa to teraz bojim po sebe citat

Obrázok používateľa dazda
Ut, 27. 10. 09 - 00:02 ad Protiúder | dazda

matka zem

nechci povedat ze...

jedine nadinterpretacia c. 4 - bozk

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 26. 10. 09 - 23:54 ad Protiúder | James Juyce

a kazdou dalsou mnozstvo cukru narasta

Obrázok používateľa dazda
Po, 26. 10. 09 - 23:51 ad Protiúder | dazda

druha strofa je ozaj lubezna

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 26. 10. 09 - 23:39 ad Protiúder | James Juyce

k nadinterpretacii c. 2: a ja som si myslel, ze aku sladku basnicku som napisal

Obrázok používateľa dazda
Po, 26. 10. 09 - 23:39 ad Protiúder | dazda

nadinterpretacia c. 1: [tzv. okamzity vnem] - samozrejme, hlasivky a spev, v prvom rade mi napadlo, ze hlasivky nekonaju protichodny pohyb a chcela som si trosku zadrapit

nadinterpretacia c. 2: [tzv. prespekulacia] lyricky subjekt ma pocit, ze ho zahrna mnozstvo poetiky sta sladky spev vtaci - toto je protiuder

nadinterpretacia c. 3: obraz vyroby leptanej vyzdoby v sklarnach v lednickom rovnom - napol manualne pristroje podobajuce sa na vtaciky vydobavajuce vzory - nasledne na to, rozbijanie minimalne dvoch poharov o seba, nasledne na to, vykrik

Obrázok používateľa dazda
Po, 26. 10. 09 - 22:18 ad Listy | dazda

toto sa mi lubilo, aj ked by to chcelo jemne precistenie

Obrázok používateľa dazda
Po, 26. 10. 09 - 21:44 ad Držiac plechové uško | dazda

coraz viac a viac vo mne vyvolavate averziu voci sutaziam. takto nikdy nic nevyhram.

Obrázok používateľa utopija
Po, 26. 10. 09 - 20:44 ad Držiac plechové uško | utopija

áno, tak už teraz viem, že tá báseň stojí za starý deravý groš... až ma mráz po chrbte premkol... jaaaaaaaaaaaaaaj....

Obrázok používateľa James Juyce
Ne, 25. 10. 09 - 12:28 ad Držiac plechové uško | James Juyce

to je presne

 

edit: a vies kolko sutazi by sa s tym dalo vyhrat?

Ne, 25. 10. 09 - 12:21 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | Nanyk

pravdaze su na obdiv, z textu ma razit nadchnutie (nie len menami), [potom je tu otazka nakolko racionalne (odovodnitelne) konanie to je]

Obrázok používateľa trolejbus
Ne, 25. 10. 09 - 11:57 ad Topos | trolejbus

viem si predstaviť celú knižnú zbierku z takýchto lyrických útvarov

Obrázok používateľa CrawlingChaos
Ne, 25. 10. 09 - 08:42 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | CrawlingChaos

nepisu, su na odiv (aj niektore ine slova mozu byt, nie len mena)

Obrázok používateľa riso
So, 24. 10. 09 - 19:48 ad pukanie bedier | riso

ano ma to byt pridavne meno..keď pozeram na tu zatvorku vazne je nefunkčna tušim ju vypustim nech zbytocne nerusi

So, 24. 10. 09 - 15:39 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | Nanyk

predsudok, pisu za mna asi tak ako ine slova, ich ucel je zachytit rozmanitost bez obkecavania

Obrázok používateľa CrawlingChaos
So, 24. 10. 09 - 15:03 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | CrawlingChaos

pri tretom riadku som sa prejedol slavnych mien a stratil som chut citat dalej

oni za teba basnicku nenapisu

Obrázok používateľa dazda
So, 24. 10. 09 - 14:23 ad Topos | dazda

tak. a to je este cudnejsie

Obrázok používateľa James Juyce
So, 24. 10. 09 - 14:15 ad Topos | James Juyce

alebo ja som nepochopil tie dve bodky na konci tvojho komentara ako nedokocenie vety a cele to suvetie som cital ako uzavrety a kauzalny celok

Obrázok používateľa dazda
So, 24. 10. 09 - 14:01 ad Topos | dazda

mozno len zle interpretujem, nebolo by to poprve

Obrázok používateľa James Juyce
So, 24. 10. 09 - 14:00 ad Topos | James Juyce

normalne komentare vdaka konfliktu? cudne

Obrázok používateľa dazda
So, 24. 10. 09 - 13:56 ad Topos | dazda

boli pomerne normalne, avsak vdaka konfliktu v inych vodach..

Obrázok používateľa hal
So, 24. 10. 09 - 11:57 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | hal

podla mna su to tri veci. vezmime si to na priklade kritiky na nejake vymyslene dielo.. traja ludia. jeden napise:

 

1. ... a on ako emblicitna postava vystupuje v týchto - aj ďalších prípadoch - či už ide o umelecku, alebo literanu fikciu a v sujete sa zamenuju s dalsimi historickymi postavami

2a. ... ty, to bolo super, ale, že si ten Hitler naozaj vazne myslel, ze je Napoleon? a to preto chcel  ten Petrohrad zubami nechtami

2b.  (sa zdlhavo rozhovori o petrohrade, skladbach ktore v tom obdobi vznikli, o dedkovi, ktory bol partizan, zas sa vrati k petrohradu povie, ze vazne zaujimavo, ze si ti ludia vybili zuby na tom istom mieste, vrati sa k Shostakovičovi.. )

 

druhy aj trety nazor je viac-menej explicitny... mne ale - pretoze nanyk napisal 3 ( v kombinacii s 1)  nevadila explicita ale to, ze to utopil v tom texte- a to som myslela tou nepochopitelnostou

 

So, 24. 10. 09 - 11:46 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | Nanyk

som rad ze to vidis ako zmatany storming.. i ked zmatanost nie je dobra..

Obrázok používateľa James Juyce
So, 24. 10. 09 - 11:21 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | James Juyce

ako som mohol nehovorit o pochopitelnosti toho, co hovori, ked som predsa hovoril o explicitnosti?

Obrázok používateľa hal
So, 24. 10. 09 - 11:06 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | hal

hovorila som o nepochopitelnosti s dorazom na to, co chcel povedat.... ty si hovoril o pochopitelnosti toho ako to povedal...

Obrázok používateľa hal
So, 24. 10. 09 - 10:40 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | hal

nesuhlasim s jj -ohladom  tej explicitnosti  - v tvojom pripade, tvoja explicitnost ta priblizuje  citatelovi, ktory nemusi mat sajnu o tom, kto je to wittgenstein

 

.. ale ... na druhej strane citala som veci, v ktorych si to dokazal podat lepsie - velmi pekne  oddelit to co do seba dostavas - od toho co si o tom myslis, hlavne pracou s formou, ci uz oddelenim italikou, alebo roznym odsekavanim a geometriou.. vies to ... robil si to aj predtym

mas pekny a poznatelny styl, cloveka smrcnuteho filozofiou, ktory uvazuje - akoby na mieste, akoby v basni... ale, co sa tyka tejto konkretnej veci.... prilis si sa opakoval ako v slovach, tak v celych pasazach vyjadrujuc svoj nazor, vytyc si jednu vec, ktoru chces povedat a skontroluj si to po sebe... nemozes dat trojstrankovu filozoficku uvahu do jednej basne.. to nejde... nespoznam ako citatel vazby medzi tym... a pride mi to ako húžďa slov... brainstorming - ale prilis introvertny, na to aby bol chapany - .... zmatene..

Obrázok používateľa James Juyce
So, 24. 10. 09 - 10:23 ad Topos | James Juyce

toto je v podstate problem kazdej vyhranenej poetiky po istom case, sam sa trochu citim vycerpany a vzyvam mentalny (poeticky) refresh, inak z tych poslednych siestich basni je najmladsia stara vyse dvoch mesiacov

So, 24. 10. 09 - 03:27 ad Topos | posledny

Nemozem si pomoct, mne sa to zacina zlievat. Nebol by problem, keby veci spolu tvorili cyklus, jedna na druhu odkazovali atd.

Lenze mne to pride, ze su to stale rovnake kreacie, ako ked prides do cirkusu, prvykrat vidis skveleho artistu a si z toh ocareny. Ale ked uz vidis to predstavenie tak dvadsiaty raz - stale to iste, zacnes zivat. A to moze byt artista hoc aj najvyssia spicka danej subkultury.

Obrázok používateľa James Juyce
So, 24. 10. 09 - 00:04 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | James Juyce

problem je v tom, ze mne sa vsetky taketo explicitne tezy zdaju v poezii banalne a nakydane, suvisi to s tym, ze ovela radsej si o tychto veciach citam v zanroch, ktore su na to vhodnejsie (napr. filozoficke texty) a v ramci ktorych sa daju nadhodene tezy hlbsie rozobrat, miesanie kvazifilozofickych tez s beatnickou udernostou a dalsimi elementami, ktore maju z toho urobit poeziu, nie je pre mna presvedcive, hoci to usilie a upornost su mi sypaticke

Pi, 23. 10. 09 - 23:51 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | Nanyk

presne, metafory by mali sluzit na vyjadrenie niecoho co este exaktne vyjadrit nevieme.

 

ku kydaniu, tj mentalnemu blatu: v pasazi o neurotickych poruchach som mal na mysli fakt ze moralka etika alebo bezna emocia su postavena asi na takych istych zakladoch ako moralka, emocia ktoru si vytvori nejaky psychopat, co mi pride fascinujuce a deprimujuce z pohladu jednotlivca.

otazka ci sa snazim oklamat svoje pocity alebo oni mna je este fascinujucejsia, ved ide o boj medzi instinktami a racionalnym myslenim, do akej miery mozem svoje pocity ovladat, ako velmi je to ze to chcem ovladane pocitmi?

 

hneva ma ak v tom texte neni vidiet to hladanie a deprimovanost, ale hlavne chcem povedat ze to podla mna nie su banality, kydy.

Obrázok používateľa James Juyce
Pi, 23. 10. 09 - 23:31 ad Držiac plechové uško | James Juyce

aby sme sa rozumeli, pohravanie sa s dušami, pehami, vrecuskami, adamom a evou, plechovym hrncekom atd. ma nepochybne potencial rozcitliviet mnohe labilne a sentimentalne duse, ale ja poeziu takto nevidim

Obrázok používateľa James Juyce
Pi, 23. 10. 09 - 23:26 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | James Juyce

za drzost sa ospravedlnovat nemusis (po prve - ziadnu som nezaregistroval, po druhe - ak by som sa mal za kazdym svojim drzym vypadom ospravedlnovat ja, tak nic ine nerobim)

kydanim myslim pasaze, ktore na mna mentalne blato hadzu priamo, napr.: pocity nemajú hĺbši význam / než iné neurotické poruchy / prečo sa so sebou trápim, resp. je neuveritelné že môžeme umrieť // je neuveritelné že to všetko môže skončiť len tak / bez poézie, resp. snažím sa oklamať svoje pocity / a oni mňa / normálne by som povedal že to nie je skutočný problém / len neznesitelné

ak explicitnost, tak inak strukturne vymakanu, resp. nie ako jediny (co nie je tvoj pripad), ci jadrovy (tvoj pripad) stavebny kamen

a este: metafory nie su na skryvanie sa, hoci mnozstvo ludi ich na tento ucel pouziva, ich funkcia je vsak presne opacna

Pi, 23. 10. 09 - 23:05 ad Paranthetical Sůper Gärdet Bobákom Product | Nanyk

ak je v niecom problem tak to urcite nebude explicitnost, vobec nerozumiem co je na explicitnosti zle, ovela horsie je skryvanie sa za metafory.. kydanie? neviem co to znamena, resp. dal som si dost zalezat na tom aby to nebolo len tak "nakydane".. (prepac ak to znie drzo)

Syndikovať obsah