Richard Miške | komentáre

Ut, 04. 10. 11 - 10:27 ad Archív obskúrnych autorov a autoriek | Richard Miške

Knižná revue je plátok, ktorého hlavným cieľom je podpora predaja kníh. Čítal niekto niekedy v Knižnej revue negatívnu recenziu? Aj na "naše" Sólo pre 9 hlasov tam vyšla "veľká recenzia", ako bolo avizované, a keď som to videl, tak som sa musel len zasmiať :) Na nikoho tu neútočím (ani na teba), ale treba jednoducho rozlišovať hodnotu niektorých recenzii, ocenení a pod. Ty vravíš, že Brenkus si tam rieši čosi iné, dobre, trocha rozhľadený čitateľ si obraz urobí aj sám, ale to platí potom aj o iných recenziách/oceneniach.

St, 14. 09. 11 - 13:20 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | Richard Miške

Dík, ale to musí byť nové, pred pár dňami som napr. v predajni pozeral a nevidel som ju tam.

St, 14. 09. 11 - 10:53 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | Richard Miške

Viem, že je písaný rok vydania 2009, ale reálne ešte nie je distribuovaný, takže ju nemám, ale v najbližších týždňoch (?) by už mohol byť vonku. Ja pevne verím, že bude už na Ars poetice.

St, 14. 09. 11 - 09:33 ad Akú knihu/knihy som si dnes kúpil/a | Richard Miške

Nóra Ružičková: beztvárie (Vlastným nákladom, 2004)

Tá mi od nej jediná chýbala, tak už som spokojný.

Ut, 08. 02. 11 - 18:25 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Richard Miške

Začínam strácať prehľad, čo kto povedal :)

 

A ešte mi napadlo, čo keby túto tému celú vymažem, keďže príspevok som zakladal ja :) Akoby sa ľudia zatvárili :) Nie, nie, nebudem nič mazať, len mi to na stotinku sekundy prebleslo mysľou :)

 

Každopádne membrana je teraz populárna ako nikdy pred tým, píšu mi ľudia s ktorými nie som ani v kontakte a pýtaju sa ma, že čo to je tam za diskusiu a kto je to ten James :)

Po, 24. 01. 11 - 10:11 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Richard Miške

Tak to som rád, že som nadobudol nesprávny dojem a text je stále na prvom mieste. A ja sa veru ako spisovateľ necítim, aj keď sa tu točí nejaký kolotoč :) Neberiem to až tak tragicky, vyšlo mi pár textov, nepovažujem ich za balast, aj keď je pravda, že Ikar siahol nazvime to po menej experimentálnejších textoch, posielal som im také i také. Ale stojím si aj za tými, čo sú v knihe. Neviem čo tá kniha prinesie a či vôbec niečo, ale neberiem to ako krok úplne vedľa či najhoršiu knihu poézie v tomto roku :)

Po, 24. 01. 11 - 01:45 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Richard Miške

Z celého tohto nadobúdam dojem, že nie je ani tak podstatná tvorba jednotlivých autorov, ako to celé bububu okolo ich osôb. Príklad, keby vyšla kniha "koniec modrého obdobia" v Ikare, tak je to "obskúrne", resp. osoba autora, keď je vydaná napr. v drewo a srd, je to celé ok? Len sa v tom chcem lepšie zorientovať, lebo mi to pripadá absurdné, odsúdiť niekoho napr. za vydavateľstvo, aj keď samotný text, dielo môže byť na prijateľnej, možno až vysokej úrovni. 

Po, 17. 05. 10 - 11:58 ad Každý vo svojom tichu | Richard Miške

Nebývam v Petržalke a Hatala ma netrápi.

Ne, 25. 04. 10 - 01:21 ad Jena | Richard Miške

Príjemné nočné čítanie... Viem si druhú polovicu predstaviť aj viac rozpísanú, ale to by som to možno potom pre nedostatok času zase nečítal :)

Ut, 13. 04. 10 - 23:34 ad kloaka 1 - 2/2010 | Richard Miške

Hej, to som u neho aj ja čítal, ste ma predbehli, chcel som to sem skopčiť. Bol som milo prekvapený.

Po, 12. 04. 10 - 23:19 ad kloaka 1 - 2/2010 | Richard Miške

Zatiaľ som to len prebehol a prečítal si článok Demýtizácia demýtizácie, ale už teraz nemám slov, vyzerá to na 104 strán kvalitného literárneho magazínu.

Po, 12. 04. 10 - 22:37 ad "Kvalita" poézie podľa vydavateľstva Ikar. | Richard Miške

Pre Animae Mundi od Miroslav Kapusta:

 

Nemal som vôbec v úmysle sa prihlásiť - sem do Membrány, iba som si sem zo zvedavosti klikol, súc o tomto webe upovedomený dandanom, Borisom Lilovom a Aššurballitom /určite poznáš - ak nie osobne, tak aspoň z Madness, odkiaľ Ťa poznám i ja/. Ako hovorím, nahliadol som, čítam komentáre na tému ktorú nadhodil Richard Miške, keď tu vidím, svoje meno v Tvojom komentári /ak je to nejaký iný, tak sa ospravedlňujem, ale je to v podstate jedno!/. Čo sa týka súťaže Ikaru, absolútne s tebou súhlasím a v podstate i so všetkými komentármi na túto tému. Áno, bol som i ja jedným z tých, čo sa do danej súťaže Ikaru prihlásili. Vložil som jeden príspevok, ale vzápätí som ho i vymazal /aspoň by mal byť vymazaný - odvtedy som tam nebol, nezaujímam sa!/ a ďalej neprispievam. I mne sa rozsvietilo a podmienky stanovené v súťaži Ikarom považujem okrem iného za veľmi obmedzujúce. Viazať texty jeden rok a pritom šanca uspieť pri danom systéme je mizivá, je pre mňa neakceptovateľné. To len na vysvetlenie, že ak si tam náhodou zachytil moje meno, ktoré spomínaš v nelichotivom tóne spolu s nejakým Nemethom a Baška Bartálom, ktorých mimochodom absolútne nepoznám, tak v mojej osobe hovoríš o niekom, kto tam v podstate nie je. Keďže si ma spomenul, logicky predpokladám, že si dostatočne oboznámený s mojou tvorbou a preto Ti absolútne nezazlievam prípadný negatívny postoj k nej, len som Ti chcel dať na vedomie, že sa o priazeň Ikaru cez ich súťaž neusilujem. Inak prajem všetko dobré. Čisto náhodou, ak by si sa mi chcel ozvať, tak iba cez madness. Kvôli tomuto komentu som nepovažoval za potrebné prihlasovať sa na Membránu a myslel som si, že Ti to vložím na madness, ale ako pozerám, tu už nie si, tak som si dovolil využiť sprostredkovanie cez Richarda Miškeho.

Št, 25. 02. 10 - 01:00 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Richard Miške

Tak ale potom by si mal byť v porote aj ty, aby sa to vyvážilo, nech im má kto podať vreckovku :)

St, 24. 02. 10 - 21:35 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Richard Miške

Skús definovať revolúciu z tvojho pohľadu, nech nie sme prípadne zaskočený tvojimi potenciálnymi činmi.

St, 24. 02. 10 - 20:45 ad Večer poézie a hudby v Groteske, Poprad, 5. 3. 2010 | Richard Miške

Keby to bolo pod Literisom, tak je to tu isto napísané a bolo by to tak prezentované aj na stránke Literisu.

 

Organizuje to hlavne Penelope Toomey.

Po, 04. 01. 10 - 22:58 ad Tretí Newtonov zákon | Richard Miške

V mojej tvorbe sa systematicky venujem deštrukcii žien a potom na opak ich obdivu a tak dokola :) Dík za koment.

Po, 04. 01. 10 - 15:40 ad Tretí Newtonov zákon | Richard Miške

To ucho je tam dôležité viď. narážka na posledný verš. Dík za koment.

St, 30. 12. 09 - 21:28 ad "Kvalita" poézie podľa vydavateľstva Ikar. | Richard Miške

Asi som čakal niečo iné... a stále veril, že sa to zmení... takto znižujú sami svoju hodnotu a dôveryhodnosť, niečo také som stále považoval za absurdné, ale ako sa ukázalo, je to reálne...

St, 30. 12. 09 - 02:04 ad "Kvalita" poézie podľa vydavateľstva Ikar. | Richard Miške

Navyše autorku Baška zaradili do tipov už tretíkrát a tie dva predchádzajúce príspevky boli snáď ešte horšie ako tento a jeden z nich mal dokonca až 4 hviezdičky.

St, 30. 12. 09 - 01:56 ad "Kvalita" poézie podľa vydavateľstva Ikar. | Richard Miške

Štyrmi ho v priemere hodnotili čitatelia. Ikar, či Mám talent ale príspevok hodnotil troma hviezdičkami viď. hlavná stránka.

Št, 24. 12. 09 - 16:06 ad Voľba | Richard Miške

A

t

 

B

c

 

vysvetli si to po svojom :)

St, 23. 12. 09 - 21:34 ad Voľba | Richard Miške

Na toto mám aj nejako reagovať? Tak len toľko, že ma to celkom pobavilo :)

St, 02. 12. 09 - 00:29 ad OS | Richard Miške

Ja som to už aspoň desaťkrát... a stále ma to baví, aj keď ten záver ma trocha mätie...

Ut, 01. 12. 09 - 23:01 ad Voľba | Richard Miške

A to som to so zámerom /obzváštnenia/ ľúbostnej lyriky ani nepísal...

Ne, 29. 11. 09 - 22:32 ad manifest jebetonu | Richard Miške

Pre mňa text začal strácať na dynamike, začal ma nudiť, chcel som ho mať čo najskôr prečítaný, ale nie preto, že som ho hltal a to ma spočiatku celkom bavil. Možno by pomohlo čo to vyškrtať, preto som narážal na dĺžku. Ak by sa autor dožadoval podrobnejšej reakcie, tak mu ju poskytnem. Možno treba zmeniť obsah, ale pri takomto texte si to moc neviem predstaviť, keďže tu nevystupujú postavy, nie sú tu dialógy, čo by to oživili. Ale je to na autorovi, moju reakciu môže brať ako bezpredmetnú.

Ne, 29. 11. 09 - 15:25 ad manifest jebetonu | Richard Miške

Pre mňa dosť dlhé, pri konci ma to už nudilo, aj keď niektoré časti sú pomerne vtipné.

So, 28. 11. 09 - 12:02 ad Ako oblaky | Richard Miške

S tým samozrejme súhlasím :)

 

jj, Július Lenko: "svetlo je vlastne prevrátená rukavica bane" báseň Svár, zbierka Objatie 1970

So, 28. 11. 09 - 01:58 ad Ako oblaky | Richard Miške

Myslím, že trocha /zvládnutej/ patetickosti občas nezaškodí. Mne text námetovo vyhovuje. Čo sa týka obraznosti, nie vždy potrebujem metafory na piatu mocninu /aj keď občas padne experiment fajn - práve som sa kde-tu dobre pobavil na šulejovi p./. Je pravda, že tento text na mňa pôsobí ako jeden zo slabších od teba, ale pre mňa má svoje čaro /aj keď možno lupeňmi a lúkou a neviem čím gýčové/. Najviac ma zaujali fúrie a posledný verš.

So, 28. 11. 09 - 01:46 ad Sklad | Richard Miške

Už sa teším, ako si to za pár hodín vypočujem.

St, 25. 11. 09 - 06:59 ad Syntéza | Richard Miške

Hmm... posledny je veľký básnik :))

St, 25. 11. 09 - 01:21 ad Nie, dnes nejdem | Richard Miške

Mám rád tvoje príslovkové určenia/prívlastky ako: ponuro zahvízdali, ukonaný výraz, zachmúrený pohľad...

Záver sa mi páčil najviac. Prózy, čo som od teba čítal predtým mi prišli záverovo menej výrazné.

Ut, 24. 11. 09 - 13:54 ad Syntéza | Richard Miške

Dík za koment. Spojenie nepríjemného s príjemným bol zámer.

Po, 23. 11. 09 - 23:41 ad Syntéza | Richard Miške

Tak si vravím, že keď sa tu už "všetko" drbe :), že sem rýchlo niečo hodím, možno sa aj mne ujde :)

Pi, 16. 10. 09 - 21:41 ad /Blaf/ | Richard Miške

A navyše slovo blafovať je spisovné, ja som si z neho urobil len podstatné meno.

Pi, 16. 10. 09 - 21:40 ad /Blaf/ | Richard Miške

Myslím, že môže byť aj aj. Blaf mi vyhovuje viac.

Po, 05. 10. 09 - 15:25 ad Nebuď moje dievča | Richard Miške

Mne tam práve vzlietli a vleteli nepasovalo... ale keď si to ešte 10 krát prečítam s tým "vzlietli", tak možno sa mi to bude aj pozdávať.

Pravda je taká, že som mal prvú strofu, s ktorou som bol dosť spokojný a druhá vznikla až s odstupom nejakého dňa... a následne názov, ktorý na ňu naviazal... ja mám zase pocit, že tu druhú by som prerobil... ale u mňa to tak býva často, keď sa mi niečo pozdáva, tak iným nie a zase naopak.

Po, 05. 10. 09 - 15:20 ad Nebuď moje dievča | Richard Miške

Ja sa budem pri tebe báť už aj rozprávať :)