cesty

0 hlasov

I.

 

Stojíš na kraji móla a môžeš si vybrať.

Vtáky lietajú a perie sa im varí na slnku a to sa varí ako veľké žlté

vajce uprostred oceánu

a ty máš voľbu.

Snáď zdvihnúť zapáchajúcu kosť ryby a prehodiť ju cez plot dvom

mačkám.

Potom počuť rachot nestálych chvostov

kotúľajúcich sa dolu zo strechy po vŕzgajúcom kovovom schodisku

a mať stále tú istú voľbu -

 

žasnúť

 

alebo zastaviť.

 

II.

 

Deje sa pneumatika -

kdesi uprostred diaľnice v kufri auta

z ktorého sa neozýva hudba

ktoré v driemotách riadi muž v spotenej košeli

a pletie si jej trvanie s práve prebiehajúcim lucídnym snom

alebo

pristavená v malom motoreste pri celom kurčati s dvojdňovým pečivom

alebo v blikajúcej sieti mestských mostov

niekde

v okolí vody

 

neviem, ako to funguje

kedy je mesto tiché a kedy sa vrieska -

 

dve kiná stále premietajú

 

 

 

III.

 

vypálený zrak a vriace ramená

viac sa nedá zistiť

viac je ukryté kdesi v hukote -

 

čosi pohlo žalúziami

hlavne neťahať káblom

zhadzovať lampu je taktiež zakázané

a čo roztrhnúť prudkým pohybom fragilnú perinu -

 

v nej ako v bunkri

utvorený malý otvor hore

 

cez štvo

rec pren

iká prvé

svetlo---

Obrázok používateľa James Juyce
Po, 29. 11. 10 - 21:06 ad cesty | James Juyce

chcel som to zabalit pri druhom a tretom versi (na taketo - cisto na efekt - metafory som uz alergicky), cely text mi nevyhovuje svojou urozpravanostou a povrchnou obraznostou a poetickostou, ved uz len tie konvencne zavery v dvojke a trojke (nezachrani ani graficky experiment, ktory ani navyse nema tvar stvorca), prvy vers dvojky je nepochybne zase pasca na mna, ale to je malo

Poslať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
To prevent automated spam submissions leave this field empty.