I.
Stojíš na kraji móla a môžeš si vybrať.
Vtáky lietajú a perie sa im varí na slnku a to sa varí ako veľké žlté
vajce uprostred oceánu
a ty máš voľbu.
Snáď zdvihnúť zapáchajúcu kosť ryby a prehodiť ju cez plot dvom
mačkám.
Potom počuť rachot nestálych chvostov
kotúľajúcich sa dolu zo strechy po vŕzgajúcom kovovom schodisku
a mať stále tú istú voľbu -
žasnúť
alebo zastaviť.
II.
Deje sa pneumatika -
kdesi uprostred diaľnice v kufri auta
z ktorého sa neozýva hudba
ktoré v driemotách riadi muž v spotenej košeli
a pletie si jej trvanie s práve prebiehajúcim lucídnym snom
alebo
pristavená v malom motoreste pri celom kurčati s dvojdňovým pečivom
alebo v blikajúcej sieti mestských mostov
niekde
v okolí vody
neviem, ako to funguje
kedy je mesto tiché a kedy sa vrieska -
dve kiná stále premietajú
III.
vypálený zrak a vriace ramená
viac sa nedá zistiť
viac je ukryté kdesi v hukote -
čosi pohlo žalúziami
hlavne neťahať káblom
zhadzovať lampu je taktiež zakázané
a čo roztrhnúť prudkým pohybom fragilnú perinu -
v nej ako v bunkri
utvorený malý otvor hore
cez štvo
rec pren
iká prvé
svetlo---
chcel som to zabalit pri druhom a tretom versi (na taketo - cisto na efekt - metafory som uz alergicky), cely text mi nevyhovuje svojou urozpravanostou a povrchnou obraznostou a poetickostou, ved uz len tie konvencne zavery v dvojke a trojke (nezachrani ani graficky experiment, ktory ani navyse nema tvar stvorca), prvy vers dvojky je nepochybne zase pasca na mna, ale to je malo
Poslať nový komentár